houndsandhardrock

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Hon åt!

Av Hundar & Hårdrock - 19 januari 2013 12:19

Efter att ha bara levt på räkor för att sedan gå över till nötfärs så har Tjejen äntligen valt att äta något annat! Hundmat. Ställer jag fram blötmat åt henne så luktar hon lite intresserat på det, men man kan verkligen se kväljningen som går igenom henne när lukten träffar. Hela katten går i vågor. Lade fram en torrfoderkula här om dagen och samma sak då. Sedan i dag när hundarna fick sin frukost såg hon nyfiken ut så jag la fram en kula av deras mat till henne också. Och minsann! Den försvann! Så hon fick ett gäng till. Det är säker inte alls nyttigt för henne, men det känns bra att hon kan tänka sig att äta något annat i alla fall och veta att hon faktiskt kan äta med tanke på tänderna. Kan hon äta hundfoderkulor så kan hon ju med lätthet äta kattmaten.


Ett annat problem som uppstått är hennes päls. Har ju kännt att den tovat ihop sig mer och mer under de här veckorna. I går la jag märke till att den tovat ihop sig så pass att hon fått en kal fläck bakom örat. Så nu har vi tagit tag i projekt tova ut katten. Det är inte helt lätt, men jag får en känsla av att hon tycker det är skönt. Fick loss allt runt huvudet igår utan att hon satte sig på tvären över huvudtaget. Har fått loss lite mer i dag och nu är det pälsen under magen som behöver bort. Det kräver en lite mer obekväm ställning för damen så det är inte alls lika populärt. När hon lagt på sig lite mer och piggat på sig till sitt vanliga jag så får det nog bli en ordentlig trimning av hela katten. Raka ner henne helt och hållet för att ge pälsen en chans att reda ut sig.

 
 
Ingen bild

the crazy pack

20 januari 2013 11:43

Åh vad härligt! Vad ger ni för god hundmat undrar man ju då? Hoppas det vänder nu och att hon kommer på att det är enklare att äta själv.
Jobbigt med lång päls. :( Veto hade en del tovor i sin i sommras när hon hade ont i munnen och hon är ju inte ens långhårig!

Hundar & Hårdrock

20 januari 2013 18:24

Halla Medium käkas det här.
http://animail.se/halla-medium-26-20-15-kg.html

Hon har fortsatt att äta hundmaten vilket är mycket enklare för matte än köttfärsen (och bättre för katten kanske?), men kattmaten kommer inte på frågan.

 
Ingen bild

the crazy pack

20 januari 2013 15:28

Just ja, när jag kommer ihåg
http://www.kepeataival.fi/kauppa/vinttikoirille/takit/outoor-plus-soft-shell-takki-fast-by-dg.html

Hundar & Hårdrock

20 januari 2013 18:12

TÄCKE!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hundar & Hårdrock - 11 maj 2014 08:41


Äntligen var det dags! Och det var verkligen "worth waiting for" som det brukar heta. Hårdrockare, synthare och andra med god smak samlades under ett och samma tak. Förbandet vet jag inte vem som hade ansvar för, men den borde nog skaffa sig ett nytt...

Av Hundar & Hårdrock - 5 maj 2014 11:32

Med experimenterad korv tog vi oss an gårdagens kurser. Korven blev helt klart lite torrare av att ligga över natten,  inte tillräckligt för att kallas få trevlig, men när jag har möjlighet kommer jag att fortsätta göra så. Och det lär säkert fungera...

Av Hundar & Hårdrock - 3 maj 2014 21:43


Mycket hund blir det, men det är lite det jag gör just nu. Jobb och hund, men nästa vecka är det äntligen dags för Nine Inch Nails. Som jag längtar! Spinner vidare på belöningsgodis och testar ett tips jag fått om att hacka upp korven kvällen innan o...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 14:21

Det går åt mycket korv nu för tiden. Problemet är bara det att matte tycker att korv är så himla äckligt att ta i. Lika så köttbullar och diverse annat som lätt kan hackas i små bitar. Jag brukar själv säga att jag inte är lat utan bekväm och så även...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 00:05

De här soliga kurssöndagarna skämmer verkligen bort oss. Freestyle med Lystra på förmiddagen och hon var verkligen superduktig. Hon var lite förvirrad i början när vi övade kontakt och bytte mellan rena kontaktövningar och nosduttar för att sedan gå ...

Ovido - Quiz & Flashcards