houndsandhardrock

Alla inlägg under juli 2013

Av Hundar & Hårdrock - 29 juli 2013 17:56

I dag kom månadens Glossybox, yey! När jag vara nere på Ica för att hämta ut mitt (och köpa fruktsallad) såg jag att det inte bara var jag som väntade paket utan det stod flera boxar och väntade på att bli upplockade. Rev upp mitt paket omedelbart när jag kom hem för att se vad den här månaden erbjuder för spännande. Bland annat innehöll den en fotgel från som jag provade på en gång. Efter en vända på stan och sedan promenaden för att hämta ut paketet så var fötterna lite möra. Den luktar gott av menthol och eucalyptus så man nästan vill smaka lite på den. Fötterna känns helt anorlunda efter att jag smörjt in dem. Inte nödvändigtvis svalare, men skönare. Slätare. Sedan följde det också med ett torrschampo som låter för bra för att vara sann! Konstig känsla att se fram emot när håret är smutsigt. Jag vill ju testa den nu!

Av Hundar & Hårdrock - 27 juli 2013 17:52

Det var inte riktigt meningen, men tack vara en felringning, så blev morgonpromenaden en långpromenad runt Hälsans Stig. Och varför inte? Fint väder, trevligt sällskap och det är ju aldrig fel med lite rörelse. Slingan är väl utmärkt och här är den 6 kilometer lång och går genom riktigt behagliga miljöer, både i natur och i stad. Hälsans Stig är ett projekt som började på Irland för att få folk att röra på sig mer och den finns numera i flera länder och på ett 100-tal platser bara i Sverige. Vi passade på att göra ett premiärbesök på Tovastugan under vår tur. Det blev bakad potatis och vatten för min del som ska jobba i natt. Det var jättegott och jättemysigt. Nästa besök där, för det kommer att bli fler, kommer nog inte att bli lika alkoholfritt. Kan mycket väl se mig själv sittandes där med en kall öl i handen under den kommande ledigheten. Nu har hundarna redan självdött efter dagens äventyr och jag ska nog göra dem sällskap.

Av Hundar & Hårdrock - 25 juli 2013 14:33

Efter Vår Ruset har jag knappt tränat något alls. Antalet gånger går väl, tyvärr, att räkna på en hand. Springa på asfalt, squatandet och det nya jobbet blev förmodligen för mycket för knäna och de gjorde jätteont jättelänge. Nu börjar jag dock känna att jag legat på tok för mycket på latsidan och att jag nog borde ta tag i det där igen. Så hittade jag Hundlöpet. Ett tecken? Funderar i alla fall i banorna att anmäla mig (och Lystra) till det. Börjar jag med springande igen den 1 augusti borde både jag och hon fixa 5 kilometersbanan. Jag har ju en vecka på mig att fundera och anmälningen går inte ut förrän i september.

Av Hundar & Hårdrock - 24 juli 2013 19:20

Gjorde ett spuerkap på H&M förra veckan. Två par byxor för det enorma priset av 150 kronor. Kunde ju inte låta bli att köpa! Fanns även i färgerna rosa och lila, men tyvärr inte i min storlek. Och det var kanske bra det? Hade ju inte klarat av att motså dem. Jag är så nöjd med mina nya byxor. Inte nog med att de är jättefina, de är supersköna också. Hurra! Efter att bara ha varvat dessa byxor i en veckas tid börjar jag nästan att känna mig lite tråkig, trots det färgglada. Däremot slog det mig att jag inte har så rysligt många helt svarta toppar. Hur gick det till? Tur att det är löning i morgon så att man kan råda bot på det. 

Av Hundar & Hårdrock - 22 juli 2013 19:26

Okej, om matte är smartare än att inte börja med ett ord som låter likadant som "varsågod" så hade det ju så klart blivit ännu bättre, men hej! De var i alla fall jätteduktiga båda två och satt kvar medan jag hällde ut maten och väntade på ett kommando. Matte får tänkte efter lite mer nästa gång!

Lite datum för höstens kurser börjar trilla in. Tyvärr inte hos Trofasthund som vi brukar gå hos utan hos Hundklok där Rocky gick sin spårkurs. Rocky är anmäld till en gratis klickerkurs om tre tillfällen och Lystra är anmäld till en kontaktkurs samt en liten gratis kurs i kantarellsök. Får se om det blir något mer eller om vi nöjer oss med det.

Av Hundar & Hårdrock - 16 juli 2013 13:54

Alltså, jag har haft en sådan himla tur med mina arbetskamrater på mina senaste två jobb. Både gubbarna på bussen och tjejerna i kassan är hur goa som helst. Sedan har jag mitt skiftlag. När jag skulle tillbaks dit var det självklart att be om att få jobba på samma skift igen. Det är faktiskt en riktig lyx med bara bra folk att jobba tillsammans med. Det brukar kunna överväga både tråkiga arbetsuppgifter och dåligt betalt. Bara man har kul liksom. Nu är det bara en natt kvar sedan blir det lite långledigt och sedan är det inte särskilt många skiftcyklar kvar innan man måste lämna in kläderna för sista gången. Det kommer bli jättetråkigt att vara tvungen att gå hem. 

Av Hundar & Hårdrock - 13 juli 2013 12:35

Var ju också tvungen att göra det där sambotestet som cirkulerat på Facebook. Jag kunde inte låta bli. Man blir ju nyfiken liksom. På första plats kom min vapendragare i de flesta äventyr (och jag kom på första plats för honom). Som jag längtar till nästa! Är det inte augusti snart? På andra plats kom min härliga partypingla Pernilla. Shit vad mycket roligt vi hittade på när hon bodde i Sverige. Det var rock 'n roll, hundar, film och mys för hela slanten. Och på tredje plats kom lite oväntat min roliga vän Niclas. Han är både charmig och snäll, men jag är faktiskt inte alls säker på om jag vill bo ihop med honom? Sorry.



Av Hundar & Hårdrock - 10 juli 2013 18:14

En av så många bra dagar på ledigheten som var, men den här toppar dem alla. Helt underbar!

Ovido - Quiz & Flashcards