houndsandhardrock

Alla inlägg under augusti 2013

Av Hundar & Hårdrock - 28 augusti 2013 17:46

Det är snart september och det innebär att det kommer ett nytt album med Nine Inch Nails. Jag har redan hunnit få ett litet smakprov på vad det kommer att innebära och jag ser fram emot skivan. Nine Inch Nails som själva släppte en HD-inspelning från en av deras konserter nyligen. Bara 5 dagar gammal låg den uppe för världen att streama. Det är vad jag kallar för riktiga stjärnor. Här, varsågoda våra fans! Inget tjafs. Konserten var verkligen super och nu är jag jättepeppad på deras nya skiva. Smart marknadsföring? Konserten hittar man via deras hemsida www.nin.com och det finns flera olika sätta att se den på. 

Av Hundar & Hårdrock - 26 augusti 2013 12:59

Jag är inte alls mycket av en julfirarmänniska. Ibland önskar jag att jag vore det för att alla verkar ha det så himla mysigt, men än så länge har inte den känslan infunnit sig. Ett julminne jag har som slår allt är dock Malin & Malins julfest en sommar för länge sedan. Minns inte om det var i exakt augusti, men det var sommar i alla fall. Julknytis, Kalle Anka och julklappar. Hela paketet! 

 

 Och här kommer Årets första (?) jullista av Erika AKA Tomtens Dotter

 

Har du druckit säsongens första glögg ännu?

För mig är det fortfarande för tidigt även om jag ääääälskar glögg. Har några flaskor på lut i skåpen så det är bara att köra igång sedan när andan faller på.
 
Vad var bäst med julen 2012? (hela säsongen alltså - inte bara julhelgen)
Jag gillar att köpa presenter och hade svårt att se hur 2012 skulle kunna toppa 2011's julklapp, men jag lyckades och lyckades så bra att jag själv inte kunde vänta tills julafton med att dela ut den. 
 
Vet du hur du ska fira julen 2013?
Som alla andra julaftnar sedan jag var 18. Med att jobba. Så tråkig är jag, men kollegor brukar uppskatta det.
 
Vilken är den bästa julfilmen?
Gremlins!! The one and only! 

Brukar du köpa en massa nytt julpynt varje år?
Nej, jag har två stora adventsstjärnor som åker upp i fönstren varje år. And that's it. Fast jag älskar mina stjärnor.
 
Längtar du efter julen?
Nej, det gör jag inte. Känslan av att sitta i mörkret och mysa med en kopp te har dock infunnit sig.
 
Släpp fram din inre Grinch: Vad av "det typiskt juliga" kan du lika gärna skippa?
Jag får lite ångest över att det måste vara så bra, så trevligt, så mysigt. Kan man skippa det?
Av Hundar & Hårdrock - 25 augusti 2013 21:47

Har spenderat helgen framför remastrade versionen av det gammla hederliga TV-spelet Duck Tales! Ja, det vill säga när jag inte var ute på lokal och drack shots. Mycket shots har det blivit i helgen. Så pass många att jag till och med varit uppe på dansgolvet. Kan man räkna in det som träning? På väg ut senare i år är en ny version och Castle of Illusion som det ska bli kul att få spela. Man blir ju helt nostalgisk! Och lite gammal också... 

Av Hundar & Hårdrock - 22 augusti 2013 12:57

Amon Amarth - 7/12
Amorphis - 8/12

Dark Tranquillity 9/12

Av Hundar & Hårdrock - 19 augusti 2013 20:04

Satt och slösurfade runt här om kvällen och hittade den här iskubformen som jag bara m å s t e ha! Om det är nåt jag alltid har hemma så är det is. Man vet aldrig när man kan behöva det. Det brukar ju allt som oftast vara vid de mest spontana tillfällen och is är väl knappast något spontant. All min is görs i olika formar. Olika formar för olika tillfällen! Så när lönen trillar in är det första den här tjejen gör att beställa en ny iskubsform. Den härliga sommaren har gjort att jag ligger lite efter på filmfronten så det blir perfa nu till sensommaren och hösten. Cola med batmanis!

Av Hundar & Hårdrock - 18 augusti 2013 12:09

Efter en rätt lugn kväll på Rocken kom vi ändå därifrån ganska så sent. Tror jag var inne och köpte min obligatoriska falafelrulle strax innan 3. Och som vanligt kommer man på halvvägs hem att man är superkissnödig. Mitt sällskap löste sitt problem på vägen medan jag valde att lösa det hemma. Snäll som han är passade han på att rasta hundarna medan jag var på toaletten. När han kommer ut med hundarna går ett gäng med "småkillar" bakom honom och han hör dem prata. Alfahannen uppviglar till fight med kommentarer som "Den där tar vi!" och vore det inte för hundarna så hade han nog åkt på en jävla massa stryk i natt. För en av de andra killarna påpekar hundarna och framförallt Rocky. Han tyckte inte det var en så bra idé att försöka spöa en snubbe med hund. Och det är ju skönt att han har lite, lite vett i alla fall. För vett att bara säga nej var det visst ingen av dem som hade. Fy fan för dem! Vilka små kryp! Vad är det för fel på folk?! Jag hatar våld och framförallt meningslöst våld. Hur tänker sådan människor? Tur att de inte visst vilken tönt min stora lilla hund är. Nattens hjälte!

Av Hundar & Hårdrock - 13 augusti 2013 21:37

Tenacious D gör en tribute till The Who's Tommy. Filmen som handlar om en traumatiserad kille blir ett flipperproffs och objektet i en religiöskult. Och för övrigt slutnumret på Grönan i söndags. Behöver jag säga hur mycket jag skulle ha älskat att se det? Det är ju super när man kan kombinera "hobbys" och när andra också ser storheten i det som man själv tycker så mycket om. 

Av Hundar & Hårdrock - 12 augusti 2013 17:59

Eller när blir det det egentligen? Vi kom faktiskt i väg i ganska så god tid i går. Hittat lätt som en plätt till hotellet som låg bättre än vad vi hade tänkt oss från början. Rent, fräscht och enkelt, tackar tackar. Fint väder och fast vi fick en del erbjudanden och att träffas här och där så ville vi komma till Grönan i tid så vi hann med att åka lite bergochdalbana innan. Knallade ner från Södermalm mot Slussen och stannade på ett Guinness-stop och rekade lite mer. Tydligen långa köer fick vi höra. På båten över till Djurgården börjades det prata om att Grönan hade stängt intaget och att det inte var någon idé att åka över. Kaos. Vi struntade i det och bestämde oss för att åka över och ta en titt. Folk överallt, verkligen överallt och lite svårt att få tag på info om vad som gällde. Till slut kom det i alla fall information om att intaget var pausat och att det fanns 17.000 personer inne på området redan. Det har var strax innan 17.00 Vi överlade en stund och valde sedan att överge projektet Tenacious D och började traska in mot stan. Stannade vi ett par vattenhål på vägen tillbaks mot söder, alla jättemysiga, och planerade nästa resa till storstaden för att sedan placera oss på Bröderna Olssons. Det blev en supermysig dag ändå, bara inte alls som jag tänkt mig. Efter svullandet på Bröderna Olsson gick vi tillbaks till hotellet och kraschade fluffiga, sköna sängkläder och tittade på Cartoon Network tills ögonlocken slog igen.

Ovido - Quiz & Flashcards