houndsandhardrock

Alla inlägg under november 2013

Av Hundar & Hårdrock - 30 november 2013 14:06

När jag var på Öl & Whiskymässan hittade jag de här sittandes på en vägg. Bullens är standard utrustning i Tinnitus när vi åker på festival och äts alltid till frukost utav grabbarna. Mina lite blekare sojakorvar sticker ut rätt mycket i kastrullen kan jag säga. Så även fast jag inte äter det själv är Bullens väldigt mycket festival och sommar för mig och det skulle vara hur kul som helst att ha en uppsättning av dessa. Så jag började googla efter dem och det är visst inte bara jag som tycker om dem och ingen verkar vilja bli av med sina. Vinterns projekt kanske blir att göra egna helt enkelt?

Av Hundar & Hårdrock - 24 november 2013 21:40

I går var det 50 år sedan första avsnittet av Dr Who sändes. Datumet till ära bjöds det självklart på ett episkt avsnitt som fansen har väntat på hela året. I England har de en underbar tradition som innebär att varje julafton sänds ett julspecial med The Doctor. En jultradition som jag skulle kunna tänka mig att anamma och till stor del faktiskt har. Fast här blir det den 25:e i och med att det tar en stund för det att komma till Sverige, host host. De där britterna är verkligen helt frälsta i sin doktor och de har alltid en show efter varje avsnitt där de pratar igenom vad som hänt i kvällens avsnitt. Jag blir så avundsjuk på den nördigheten. Så visst var det ganska passande att vi här i Sverige fick se The Day Of The Doctor på dagen en månad till julafton?
                                                      #DrWho #dayofthedoctor #DoctorWho50th #drwho

Av Hundar & Hårdrock - 23 november 2013 13:22

Så hände det äntligen! Nine Inch Nails uppdaterade sin turnéplan i går och nu finns Sverige med på den. Lycka! På fredag släpps biljetterna och ni kan ge er på att jag kommer att vara vaken klockan 09:00 för att få riktigt bra platser. 10 maj kommer blir en dag att längta till och att minnas länge. Jag blir helt pirrig när jag tänker på det! Jag ska äntligen få se Trent Reznor och Nine Inch Nails! Musikerna han har med sig nu är helt out of this world duktiga på sina instrument,  showen är plågsamt bra och jag gillar faktiskt nya skivan en hel del. Är de häften så bra som på deras streamade konsert så kommer jag att bli supernöjd.

#nineinchnails #trentreznor #nin

Av Hundar & Hårdrock - 20 november 2013 21:42

I går var det dags för lite efterlängtad träning för Caroline på Trofasthund. Hon är min genom tiderna absoluta favoritinstruktör. Vi var två ekipage med två hundar var och freestyle och grunläggande klickerträning stod det på schemat. På köpet fick vi med lite burträning också. Rocky tog det med en klackspark. Lystra tyckte det var mycket jobbigare och när jag tränade med Rocky så kunde ingen gå miste om vad hon tyckte om det. Egentligen var jag där för att träna Lystra, men eftersom det var ett så pass långt pass tog vi med en extra hund så att man kunde variera och de fick riktiga pauser. Rocky fick träna på nosduttar, något han tyckte var himla konstigt, men utförde med glädje de gånger han valde att arbeta. Lystra tränade på att följa efter target, följsamhet i allmänhet och att gå mellan mattes ben. Moment hon utförde med stor entusiasm! Hon kan vara så taggad ibland. Nästan en hel påse korv tränade vi upp och det var en trött Lystra som kom hem.

Av Hundar & Hårdrock - 18 november 2013 20:07

Jahapp, mot nästa äventyr då! Bilkåren är en frivillig försvarorganisation som utbildar förare till Försvarsmakten och till samhällets krishanteringssytem. Från och med i dag är jag en del av den. Fick en massa broschyrer som jag ska gå igenom och sedan fundera på om jag vill ha ett avtal som förare. Om jag vill ha ett civilt avtal eller om jag är intrsserad av ett militärt avtal. Skulle jag vara intresserad av ett militärt då talar vi om att göra GMU, Grundläggande Militär Utbildning, och hela kitet. Med ett militärt avtal blir man en del av Hemvärnet som numera står för den större delen av det svenska totalförsvaret. Jag tror inte att jag är det, men det är ändå lite spännande att fundera på. Ett civilt avtal innebär att man kan få rycka in och hjälpa till vid olika kriser som översvämningar, elavbrott eller större bränder. Att bara vara en hang around känns inte aktuellt så då lutar det väl åt ett civilt avtal? Om det finns ett behov av det.

Av Hundar & Hårdrock - 17 november 2013 18:49

Till skillnad mot förra gången så var det här tillfället verkligen jätteroligt. Och det syntes på vårt resultat också. Först ut så skulle vi göra intelligenstest. Sitt och ligg på kommando på 10 sekunder var. Självklart blev det inget ligg från Lystra. Sedan inkallning med tre ord, kylskåp vattenverk lasange, innan inkallningsord. Efter det fick hunden en handduk över sig och skulle ta sig ut så snabbt som möjligt, lite godis letande på det och sedan följsamhet. Av alla 6 ekipage fick Lystra högst poäng! Sedan blev det bowling där Lystra fick dela första platsen med 5 omkullvälta flaskor med en Schäfer som kunde kommandot "sök godis". En liten sökruta där de skulle hitta en vante gick galant och lika så drag där man på tid skulle dra en lättare vikt ca 20 meter. Balansera på en sten gick också bra. Hoppa upp, sitta, ligga och snurra. Efter det kom vårt stor fail. En apportruta full med leksaker och Lystra fattade inte alls vad hon skulle göra? Något jag inte alls var förvånad över. Vi har inte något namn på leksaker så hon vet inte vad boll eller något liknande är. Inte heller på att hämta saker. Hon kommer med den leksak hon vill leka med när hon vill leka. Trots att vi nollade den och trots att vi inte fick en enda poäng sist så kämpade vi så pass bra i dag att vi faktiskt landade på en tredje plats! Så det var en stolt och mallig matte som avslutade äventyret med att konstatera: Era hundar kanske kan en massa saker, men min hund är smart!

200

Av Hundar & Hårdrock - 16 november 2013 12:25

I dag är det exakt 200 dagar kvar tills Sweden Rock drar igång. Sommarens och årets höjdpunkt! Jag är redan nu rätt nöjd med deras line up. Ser fram emot att äntligen få se Arch Enemy som jag var så peppad på att få se i somras på en annan festival, men som ställde in. Är nästa år året då jag äntligen ska få se dem? Tappar nästan andan när jag tänker på att jag ska få se Rob Zombie igen. Den här gången lite senare på kvällen för att showen ska komma ännu mer till sin rätt och tätt följd av Alice Cooper för att hålla igång skräcktemat. Sedan har vi även Black Sabbath och W.A.S.P att se fram emot. För att inte tala om Sodom och Annihilator med flera och alla de band som ännu inte är bokade. Åh, vad jag längtar nu!

Ovido - Quiz & Flashcards