houndsandhardrock

Alla inlägg under april 2014

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 14:21

Det går åt mycket korv nu för tiden. Problemet är bara det att matte tycker att korv är så himla äckligt att ta i. Lika så köttbullar och diverse annat som lätt kan hackas i små bitar. Jag brukar själv säga att jag inte är lat utan bekväm och så även i detta fall. Allt kan ju torkas i ugnen, men då måste man förbereda. Det behöver man inte med korv. Ofta köper jag kattgodis och använder som belöning. Smidigt som sjutton! Lagom stora bitar och kladdar inte alls, men det ger inte riktigt samma motivation som korv eller köttbullar. Så vad ska man använda då? Med mycket lukt och lite kladd. Bara åka till djuraffären och känna på alla deras hundgodisar.

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 00:05

De här soliga kurssöndagarna skämmer verkligen bort oss. Freestyle med Lystra på förmiddagen och hon var verkligen superduktig. Hon var lite förvirrad i början när vi övade kontakt och bytte mellan rena kontaktövningar och nosduttar för att sedan gå över till att bara följa efter handen, men när vi gick hem hade hon lyckats följa handen runt mig, gå mellan mina ben och i åttor. På slutet var både hon och jag helt snurriga så vi kunde ha fått ett bättre avslut, men jag är ändå jättenöjd med dagens tillfälle. Efter ett par timmars vila var det Rockys tur att briljera. Han tycker verkligen nosdiskrimineringen är jätteroligt. Ingen som kräver en massa saker av honom som han inte förstår. Våra små träningstillfällen hade verkligen gett utdelning och innan vi gick hem hade han två olika dofter att träna mot. Jag ska dock jobba mer med hans markering av den rätt doften tills nästa tillfälle. Han blev aningen förvirrad när det krävdes ett sitt för att få godisen. Det gick mycket långsammare och han började sätta sig istället för att nosa för att få belöning. Så vi backar ett steg och jobbar lite mer på det tills nästa söndag.

Av Hundar & Hårdrock - 22 april 2014 12:15

Fint väder fick vi dagen till ära! På väg ut till kursen var det både lite nervöst och spännande. Kan inte säga att jag hade så jättestor koll på vad det var vi verkligen skulle göra. Väl där var 2 av 4 deltagare borta så det blev en riktigt kanonstart för oss som var där. Vi började med att träna in doften av vanlig olivolja. Rocky förstod väl inte riktigt vad det var vi höll på med och var många gånger mer intresserad av vad som hände runt omkring och vad det andra ekipaget gjorde. Vi fick dock till ett gäng riktigt klockrena sniff på oljan och nu har vi läxa till nästa gång att träna mer på det med målet att kunna lägga till ytterligare en doft nästa gång. Så på kuppen kommer Lystra att få börja ensamträna hemma. En plan om att träna 2 x 10 minuter med Rocky både i morgon och på torsdag har tagit form. Då är planen att Lystra kommer att bli lämnad ensam hemma med ett lagom stort ben medan vi går ut på gräsmattan och tränar. Det blir nog en lagom start för oss alla. 

Av Hundar & Hårdrock - 9 april 2014 22:54

När man var liten handlade prenumerationer om typ Bamse, Min Häst och Okej. I dag kan man nog prenumerera på precis allt! Det var ju inte länge sedan jag upptäckte Glossybox och jag älskar min lilla ask. Själv är jag för lat och i grund och botten ointresserad för att ta reda på sånt själv, men jag gillar ju att se snygg ut och piffa till mig. Genom Glossybox får jag massor med tips och det är alltid kul att få testa nya produkter jag inte hade en aning om existerade ens. Nu har jag upptäckt två nya prenumerationer: Vegansk Snackbox och Veganlådan. Den första av två är jag riktigt sugen på! Dock kommer det nog sluta med att jag väljer att inte prenumerera på den för att det kan bli lite av ett antiklimax att hitta en massa produkter som man sedan inte kan få tag på eller har råd med. Kul nyheter är de båda två i alla fall, tycker jag!

Skapa flashcards