houndsandhardrock

Direktlänk till inlägg 3 maj 2014

Körv

Av Hundar & Hårdrock - 3 maj 2014 21:43

Mycket hund blir det, men det är lite det jag gör just nu. Jobb och hund, men nästa vecka är det äntligen dags för Nine Inch Nails. Som jag längtar! Spinner vidare på belöningsgodis och testar ett tips jag fått om att hacka upp korven kvällen innan och låta den ligga framme och på så sätt blir den lite trevligare att ta i när det är dags att träna. Nu la jag bitarna på "pommespapper" som ska suga upp fett också. Det är ju fortfarande lite planerande i det, men om det fungerar så är det ju bra de gånger jag faktiskt råkar ha lite framförhållning. Sedan tänkte jag vara larvig och packa ner en eller tio våtservetter i fickan för trots att jag tvättat händerna efter hackandet luktar de fortfarande korv. Urk.

 
 
Ingen bild

the crazy pack

4 maj 2014 12:14

Berätta hur det funkar!!
Och har du en kväll över så kan man roa sig m att dela hundgotta i småbitar och sen fryser man in det! ;) Så gör vi här hemma. Sen tar man bara ut den mängd gotta man tror sig behöva & låter det tina i fickan/påsen. Så länge det är fruset varken kladdar eller luktar det något & hundarna äter det lika glatt ändå ;) Handsprit kör jag på efter att pillat m päcklet på kurs, dock fastnar det ju alltid en del under naglarna

Hundar & Hårdrock

5 maj 2014 11:31

Handsprit ska jag börja ha i bilen, så klart! Tack för tipset!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hundar & Hårdrock - 11 maj 2014 08:41


Äntligen var det dags! Och det var verkligen "worth waiting for" som det brukar heta. Hårdrockare, synthare och andra med god smak samlades under ett och samma tak. Förbandet vet jag inte vem som hade ansvar för, men den borde nog skaffa sig ett nytt...

Av Hundar & Hårdrock - 5 maj 2014 11:32

Med experimenterad korv tog vi oss an gårdagens kurser. Korven blev helt klart lite torrare av att ligga över natten,  inte tillräckligt för att kallas få trevlig, men när jag har möjlighet kommer jag att fortsätta göra så. Och det lär säkert fungera...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 14:21

Det går åt mycket korv nu för tiden. Problemet är bara det att matte tycker att korv är så himla äckligt att ta i. Lika så köttbullar och diverse annat som lätt kan hackas i små bitar. Jag brukar själv säga att jag inte är lat utan bekväm och så även...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 00:05

De här soliga kurssöndagarna skämmer verkligen bort oss. Freestyle med Lystra på förmiddagen och hon var verkligen superduktig. Hon var lite förvirrad i början när vi övade kontakt och bytte mellan rena kontaktövningar och nosduttar för att sedan gå ...

Av Hundar & Hårdrock - 22 april 2014 12:15

Fint väder fick vi dagen till ära! På väg ut till kursen var det både lite nervöst och spännande. Kan inte säga att jag hade så jättestor koll på vad det var vi verkligen skulle göra. Väl där var 2 av 4 deltagare borta så det blev en riktigt kanonsta...

Skapa flashcards