houndsandhardrock

Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Spinn och rapsolja

Av Hundar & Hårdrock - 5 maj 2014 11:32

Med experimenterad korv tog vi oss an gårdagens kurser. Korven blev helt klart lite torrare av att ligga över natten,  inte tillräckligt för att kallas få trevlig, men när jag har möjlighet kommer jag att fortsätta göra så. Och det lär säkert fungera lika bra att lägga korven på vanligt hushållspapper som på pommespapper. 
Nya moment på freestylen i går var att hoppa över ett ben, snurr och spinn, gå slalom mellan benen och att lyfta på framtassarna. Hoppa över ett ben och gå slalom var inga störra svårigheter för Lystra. Att lyfta på tassarna ska vi nog kunna tragla in med lite tid och tålamod, men att snurra. Där kommer vi att få lägga ner en hel del tid. Att bara följa handen var aldrig aktuellt för Lystra. Med en korvbit i handen gick det dock bättre, men jag är lite fundersam över om hon ens märkt vad hon gjorde? Träna massor mer på det i veckan alltså.
Rocky som hittills tränat på att lukta på olivolja och sedan markera den gick vidare till att få ett störande moment för att kunna diskriminera. Han har blivit himla långsam sedan vi gick över till att han måste göra mer än bara lukta. Markeringen, att sitta, sitter långt inne hos honom och ibland hoppar han helt över att nosa för att se om det inte räcker med att bara sitta ner för att få godis. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att få upp farten på honom i markeringsmomentet?

 
 
Ingen bild

the crazy pack

7 maj 2014 10:10

snurr/spinn är trögt att lära in tycker jag. Ett av de moment där jag faktiskt lockar m gotta runt, men traggla på, minska hjälpen o snart kan hon det ;)

Hundar & Hårdrock

11 maj 2014 09:21

Vi har inte alls tränat så mycket som vi borde ha den här veckan.Ett pass hann vi med och då var hon lite mer fokuserad i snurrande alla fall, men det är långt ifrån att det sitter. Så vi kämpar på!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hundar & Hårdrock - 11 maj 2014 08:41


Äntligen var det dags! Och det var verkligen "worth waiting for" som det brukar heta. Hårdrockare, synthare och andra med god smak samlades under ett och samma tak. Förbandet vet jag inte vem som hade ansvar för, men den borde nog skaffa sig ett nytt...

Av Hundar & Hårdrock - 3 maj 2014 21:43


Mycket hund blir det, men det är lite det jag gör just nu. Jobb och hund, men nästa vecka är det äntligen dags för Nine Inch Nails. Som jag längtar! Spinner vidare på belöningsgodis och testar ett tips jag fått om att hacka upp korven kvällen innan o...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 14:21

Det går åt mycket korv nu för tiden. Problemet är bara det att matte tycker att korv är så himla äckligt att ta i. Lika så köttbullar och diverse annat som lätt kan hackas i små bitar. Jag brukar själv säga att jag inte är lat utan bekväm och så även...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 00:05

De här soliga kurssöndagarna skämmer verkligen bort oss. Freestyle med Lystra på förmiddagen och hon var verkligen superduktig. Hon var lite förvirrad i början när vi övade kontakt och bytte mellan rena kontaktövningar och nosduttar för att sedan gå ...

Av Hundar & Hårdrock - 22 april 2014 12:15

Fint väder fick vi dagen till ära! På väg ut till kursen var det både lite nervöst och spännande. Kan inte säga att jag hade så jättestor koll på vad det var vi verkligen skulle göra. Väl där var 2 av 4 deltagare borta så det blev en riktigt kanonsta...

Skapa flashcards