houndsandhardrock

Alla inlägg under december 2012

Av Hundar & Hårdrock - 31 december 2012 14:25

Gott nytt år till er alla!!!

Av Hundar & Hårdrock - 28 december 2012 12:02

Har kört över Rocky med furminatorn. Hur mycket päls kan en hund fälla?! Rocky tycker inte om det och ser lidande ut under hela tiden, men han tycker om uppmärksamheten. Jobbig kombo. Min stora lilla tönt. Första gången jag skulle borsta honom kissade han på sig och gömde sig under vardagsrumsbordet. Han har allt en del issues den där, men allt som oftast tänker man inte alls på det och jag kan inte säga att jag jobbat med det heller. För mycket fokus är ju också otäckt om man inte fattar vad som förväntas av en. Så det har mest bara varit att ignorera det mesta. Det är väl också en form av träning i och för sig.

Av Hundar & Hårdrock - 22 december 2012 18:51

Tjejen har varit lite låg de senaste två dagarna. Mest legat i handfatet och sovit. Hade inte tänkt så mycket mer på det än att hon varit där mycket. Och i natt sov hon inte på min kudde som hon gjort de senaste nätterna. Hon brukar alltid sova på kudden bredvid, men sen en tid tillbaks har hon bytt till min kudde. När hon inte kom när jag hällde upp kattornas frukost blev jag jätteorolig och började leta efter henne i skåp och garderober och började oroa mig för att hon smitit ut och försvunnit. Det hade hon inte. Hon låg längst in under sängen i hörnet och var inte alls intresserad av att komma och äta fast jag bjöd på mjukmat. Tittade på hennes papper och funderade på att ringa veterinären. Insåg att hon hunnit bli 10 år snart 11. Försökte kolla henne i munnen då på förmiddagen, men det gillades inte. Jag ringde inte heller veterinär utan hon fick hållas. Nu på kvällen när jag stökat i köket kom hon fram och la sig på bordet. Fick titta henne i munnen och det saknas en hörntand. När den har försvunnit har jag ingen aning om. Serverade lite recovery-foder som vi ärvt och såsen slickade hon gärna i sig. Blandade i lite vatten och mosade bitarna och då slank de också ner. Hon har hunnit bli tunn och hon ser trött ut min tös, men nu har hon i alla fall ätit något. Och gissa om Chica var grymt avundsjuk på Tjejens mat? Hennes egen blötmat var inte alls intressant.

Av Hundar & Hårdrock - 21 december 2012 14:07

Det är sjukt synd om mig just nu. Jag är förkyld. Och jag hatar det! Som tur var så hade jag gett mig själv ledigt den här veckan. Lämnade in sista skoluppgifterna i måndags och sedan blir det inte jobb förrän på julafton. Så då passar jag tydligen på att spendera min ledig tid med att snora och kippa efter andan. Blä! Sedan blir det jobb i dagarna tre. Dubbelbokat mig har jag lyckats göra också. Två arbetspass på en dag. Så går det när man har flera arbetsgivare. Det gör i och för sig att man inte behöver jobba så många dagar total, hum hum.

Av Hundar & Hårdrock - 18 december 2012 18:05

 

Ovido - Quiz & Flashcards