houndsandhardrock

Alla inlägg under februari 2013

Av Hundar & Hårdrock - 26 februari 2013 13:15













      

Så var lönen äntligen här och det är dags att fylla upp skåpen igen. Har beställt ett gäng med olika sorters bönpasta från ā la eco och senare blir det att raida frukt- och gröntavdelningen samt ett besök vid hyllan med produkter från Renée Voltaire och plocka på mig lite snacks och andra småsaker att piffa upp maten med. Hyllan som för övrigt var nedplockad just den veckan jag skulle köra min detox. Så jag skyller det misslyckade försöket på butiken helt enkelt. Det är så sällan jag har råd att lyxa till det med just den sistnämnda hyllan, men har bestämt mig för att ta mig råd den här månaden. Åh, va gott det ska bli!

Av Hundar & Hårdrock - 24 februari 2013 14:13

I går åkte vi och hälsade på The Crazy Pack. Har längtat länge efter att få dra lite i Knotts öron som till skillnad från Lystras faktiskt står upp. Började med lite bus i fårhage med bara matte och två av tre fyrbeningar. Rocky började med att ta sig in genom slängslet istället för att hoppa över det. Problemlösning? På vägen ut klarade han i alla fall att hoppa över. Sedan hem för lite fika med övriga flocken. Han är himla charmig den där Knott. Ett riktigtenergiknippe och en lite tjyv, men han somnade faktiskt vid ett tillfälle. Bästa stunden var nog när vi, som alla hundägare till slut gör, hamnade på golvet för lite riktigt umgänge. Lystra sov hela vägen hem och de var två trötta hundar som mötte matte när hon kom hem från jobbet i morse. Fick med oss en trimmer hem så nu har vi påbörjat projekt raka katten. Tog en premiärtur med den innan katternas frukost. Tjejen tyckte först inte alls om det. Sedan fann hon sig i det och på slutet låg hon faktiskt till och med stilla. Ge det ett par omgångar till så kanske hon faktiskt är helt tovfri.

               

Av Hundar & Hårdrock - 23 februari 2013 12:04

Nyttig glass? På riktigt? På riktigt. Testade på att göra glass a la raw och det blev faktiskt superbra. Hackade banan och frös in. Sedan fick de frysta bananbitarna åka en vända i matberedaren med lite, lite vatten så att det blev en konsistens så påminner om mjukglass. Slängde ner två matskedar med jordnötssmör och höftade ner lite kakao. Mums!  Fick ett helt lass med glass och minns inte när jag käkade ett så lyxigt mellanmål senast. Nästa gång tror jag nog att jag hoppar över jordnötssmöret för det kändes inte som att det fyllde någon funktion egentligen. Det ska väl vara för konsistensen och för att söta lite, men jag säger att det kommer fungera strålande utan. 

Av Hundar & Hårdrock - 22 februari 2013 12:32

I går vågade jag mig äntligen på att köpa torrfoder till Tjejen. Det har varit på gång ett tag, men vid första försöket bangade jag ur. Sedan har jag varit där två gånger och fodret varit slut. Så fanns det äntligen i butiken i går. Det var en lagom nervös matte som kom hem med den där svindyra påsen. Visst det är smakgaranti på maten, men vad gör vi om hon inte vill äta det? Den var en hungrig katt som mötte oss och hon stod och kelade med påsen medan jag öppnade den. Tjejen tog ett sniff på maten och sedan slängde hon sig över den. Matte fick gå ut i andra rummet göra en liten glädjedans för att inte störa den ätande katten. Hon åt! En gång ingen, men hon åt. Sedan har hon hunnit får två påfyllningar och hon var fortfarande sugen på torrfodret i morse. Om hon fortsätter att äta av fodret så kommer vi förhoppningsvis att slippa medicinera henne. Veterinären tyckte att jag skulle fortsätta ge tabletter under en vecka även fast hon åt, men sedan kan vi nog sluta. Om två veckor är det dags för återbesök och då hoppas jag verkligen att proverna visar bättre värden än sist vi var där. Chanserna för det är ju helt klart goda nu i och med att hon får en bättre och bättre kost. Då kan hon förhoppningsvis också börja lägga på sig lite vikt och rakar jag ner henne så kan även pälsen få en chans att återhämta sig. 

Av Hundar & Hårdrock - 21 februari 2013 17:15

Hittade en sådan galet snygg vinflaska på Systemet här om dagen. När jag väl hittade den så var det ju ingen frågan om huruvida den skulle följa med hem eller inte. Självklart skulle den göra det! Mer hårdrock, utan att vara hårdrock, kan det ju inte bli. Vinet var nästan lika mörkt som flaskan. Metal! Gott var det med. Typ ett mysigt sitta-hemma-med-ett-glas-vin-vin. Det kommer helt klart att få följa med hem fler gånger.

 

Mycket fruktig smak med fatkaraktär, inslag av björnbär, eukalyptus, mjölkchoklad, plommon, kryddor och vanilj.

 

Tillägg: Den passar även ypperligt som sällskap när man roar sig med att titta på färg som torkar. En annars mycket tråkig syssla, men med lite vin och en relativt intressant färg så blir det lite roligare.

Av Hundar & Hårdrock - 20 februari 2013 14:28

Ägnar mig åt en helt annan typ av plugg just nu. Nämligen sådana som man sätter i väggen. Fick en ny vägg i vardagsrummet i går och behöver plugg för att få upp min hylla. Oj, vad det händer saker här hemma. Har bestämt mig för att luckorna i köket kommer att bli svarta i samma färg som panelen. Måste bara köpa ny färg. Hade köpt en burk till, men medan matte var borta passade Rocky på att undersöka vad färgen lakrits kan göra för de gröna sängkläderna. Det blev inte alls vackert. Bara att plocka ihop allt och slänga. Jag har länge längtat efter lila sängkläder så jag tar det som ett tecken. Det är helt enkelt dags nu. Så positivt såg jag inte på det i måndags dock. Det var länge sedan Rocky var så nära döden. För hans eget bästa fick han sova borta den natten. Sist var väl när han rev ner hatthyllan. Eller kanske när han åt upp min nya Kånken, för andra gången.

Av Hundar & Hårdrock - 17 februari 2013 17:47

Har läst en bok för första gången på flera år! En som alltså inte är någon form av kurslitteratur. Är det kanske det som är fördelen med att inte plugga? Att man faktiskt saknar att läsa. Jag älskar ju att läsa, men har nog inte läst någon skönlitteratur alls de senaste åren. Hello Kitty måste dö, alltså. Titeln och omslaget gjorde att jag omöjligt kunde låta bli att köpa boken. Nu ett halvår senare har jag läst den och insidan levde upp till de förväntingar som utsidan gett. Undra vad jag ska läsa härnäst?

Ovido - Quiz & Flashcards