houndsandhardrock

Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Skogsäventyr, tillfälle 2

Av Hundar & Hårdrock - 17 november 2013 18:49

Till skillnad mot förra gången så var det här tillfället verkligen jätteroligt. Och det syntes på vårt resultat också. Först ut så skulle vi göra intelligenstest. Sitt och ligg på kommando på 10 sekunder var. Självklart blev det inget ligg från Lystra. Sedan inkallning med tre ord, kylskåp vattenverk lasange, innan inkallningsord. Efter det fick hunden en handduk över sig och skulle ta sig ut så snabbt som möjligt, lite godis letande på det och sedan följsamhet. Av alla 6 ekipage fick Lystra högst poäng! Sedan blev det bowling där Lystra fick dela första platsen med 5 omkullvälta flaskor med en Schäfer som kunde kommandot "sök godis". En liten sökruta där de skulle hitta en vante gick galant och lika så drag där man på tid skulle dra en lättare vikt ca 20 meter. Balansera på en sten gick också bra. Hoppa upp, sitta, ligga och snurra. Efter det kom vårt stor fail. En apportruta full med leksaker och Lystra fattade inte alls vad hon skulle göra? Något jag inte alls var förvånad över. Vi har inte något namn på leksaker så hon vet inte vad boll eller något liknande är. Inte heller på att hämta saker. Hon kommer med den leksak hon vill leka med när hon vill leka. Trots att vi nollade den och trots att vi inte fick en enda poäng sist så kämpade vi så pass bra i dag att vi faktiskt landade på en tredje plats! Så det var en stolt och mallig matte som avslutade äventyret med att konstatera: Era hundar kanske kan en massa saker, men min hund är smart!

 
 
Jennifer - Love & Respect

Jennifer - Love & Respect

18 november 2013 22:06

Haha, Lystra är inte bara smart, hon är vacker också <3

http://www.loveandrespect.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hundar & Hårdrock - 11 maj 2014 08:41


Äntligen var det dags! Och det var verkligen "worth waiting for" som det brukar heta. Hårdrockare, synthare och andra med god smak samlades under ett och samma tak. Förbandet vet jag inte vem som hade ansvar för, men den borde nog skaffa sig ett nytt...

Av Hundar & Hårdrock - 5 maj 2014 11:32

Med experimenterad korv tog vi oss an gårdagens kurser. Korven blev helt klart lite torrare av att ligga över natten,  inte tillräckligt för att kallas få trevlig, men när jag har möjlighet kommer jag att fortsätta göra så. Och det lär säkert fungera...

Av Hundar & Hårdrock - 3 maj 2014 21:43


Mycket hund blir det, men det är lite det jag gör just nu. Jobb och hund, men nästa vecka är det äntligen dags för Nine Inch Nails. Som jag längtar! Spinner vidare på belöningsgodis och testar ett tips jag fått om att hacka upp korven kvällen innan o...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 14:21

Det går åt mycket korv nu för tiden. Problemet är bara det att matte tycker att korv är så himla äckligt att ta i. Lika så köttbullar och diverse annat som lätt kan hackas i små bitar. Jag brukar själv säga att jag inte är lat utan bekväm och så även...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 00:05

De här soliga kurssöndagarna skämmer verkligen bort oss. Freestyle med Lystra på förmiddagen och hon var verkligen superduktig. Hon var lite förvirrad i början när vi övade kontakt och bytte mellan rena kontaktövningar och nosduttar för att sedan gå ...

Ovido - Quiz & Flashcards