houndsandhardrock

Direktlänk till inlägg 1 december 2013

Medmänniska och Scifi-mässan

Av Hundar & Hårdrock - 1 december 2013 17:15

Som bussförare träffar man enormt mycket människor. Roliga, idioter, trevliga, fulla, tacksamma och ännu fler idioter. Det är ett serviceyrke och man försöker alltid vara sitt allra trevligaste jag samtidigt som man egentligen bara vill köra över dem med bussen. Jag börjar få ett helt gäng historier och funderar på att skaffa mig en liten anteckningsbok där jag kan skriva ner allt knäppt jag är med om. I natt tog i alla fall priset än så länge. En rullstolsbunden kvinna hade blivit rånad, knivskuren och vält på Arlanda. Så istället för att åka till Thailand fick hon en resa till akuten. Eftersom hon åkte ambulans in blev rullstolen kvar på Arlanda så hennes sjukresa gick dit. Så där satt hon med en polisrapport och sjukhusbandet runt handleden och hade inga pengar att ta sig hem för. Våra bussar är absolut inte handikappanpassade, säga vad man vill om det, och hennes rullstol var inte lätt. Tydligen hade det tagit 3 pers att få den på bussen när hon åkte dit, men vi löste det och hon fick följa med till City.


I dag blev det en tur till SciFi-mässan för att spana på nördiga saker. Allt från TV-spel till serietidningar och allt man kan hitta däremellan. Tyvärr är mässorna här i Sverige rätt lama och jag tycker nog att den har blivit sämre de senaste åren, men jag har i alla fall fått spana på bland annat David Prowse som spelar Darth Vader, Danny Glover och två livs levande Space Marines. En dröm är ju helt klart att åka till USA och gå på ett riktigt Comi-Con! 

 
 
Ingen bild

Linn

1 december 2013 18:34

Emma var där i lördags och kom hem med "Darth Vaders" autograf, mäkta lycklig kan man säga. Den hänger nu inramad ovanför hennes säng. I fredags var hon på Fryshuset och såg Black veil brides spela och lyckades fånga en av de tre trumpinnar som trummisen kastade ut i publiken, hon har mao haft en väldigt lyckad helg utan att stöta på en enda idiot! Idioter till folk verkar det bli alltfler av och det är bara galet alltihop. Fy fan för såna människor, ge sig på en handikappad människa är så vansinnigt lågt. Usch!

Hundar & Hårdrock

2 december 2013 18:39

Wohoo, hejja Emma! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hundar & Hårdrock - 11 maj 2014 08:41


Äntligen var det dags! Och det var verkligen "worth waiting for" som det brukar heta. Hårdrockare, synthare och andra med god smak samlades under ett och samma tak. Förbandet vet jag inte vem som hade ansvar för, men den borde nog skaffa sig ett nytt...

Av Hundar & Hårdrock - 5 maj 2014 11:32

Med experimenterad korv tog vi oss an gårdagens kurser. Korven blev helt klart lite torrare av att ligga över natten,  inte tillräckligt för att kallas få trevlig, men när jag har möjlighet kommer jag att fortsätta göra så. Och det lär säkert fungera...

Av Hundar & Hårdrock - 3 maj 2014 21:43


Mycket hund blir det, men det är lite det jag gör just nu. Jobb och hund, men nästa vecka är det äntligen dags för Nine Inch Nails. Som jag längtar! Spinner vidare på belöningsgodis och testar ett tips jag fått om att hacka upp korven kvällen innan o...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 14:21

Det går åt mycket korv nu för tiden. Problemet är bara det att matte tycker att korv är så himla äckligt att ta i. Lika så köttbullar och diverse annat som lätt kan hackas i små bitar. Jag brukar själv säga att jag inte är lat utan bekväm och så även...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 00:05

De här soliga kurssöndagarna skämmer verkligen bort oss. Freestyle med Lystra på förmiddagen och hon var verkligen superduktig. Hon var lite förvirrad i början när vi övade kontakt och bytte mellan rena kontaktövningar och nosduttar för att sedan gå ...

Ovido - Quiz & Flashcards