houndsandhardrock

Direktlänk till inlägg 11 december 2013

Nattbio

Av Hundar & Hårdrock - 11 december 2013 03:15

23:30 stod vi i kön på biografen för att köpa dricka och popcorn. Man kan inte gå på bio utan, I say. 23:59 började äventyret som är Hobbit del 2: Smaugs ödemark. Även om jag älskade första filmen kunde den bli lite, lite seg emellan åt, tyckte jag. Jag vet att någon kritiker sa om denna film, alltså den nya, att den höll ett perfekt tempo och jag instämmer. Precis lagom mycket action hela tiden för att 2 timmar och 41 minuter ska kännas som en kvart ungefär. Att man dessutom fick dregla lite över Legolas gjorde ju inte heller ont. På något sätt känns det mer rätt när det är alver med i bilden. Min favorit scen från Sagan om ringen filmerna är i Sagan om de två tornen när alverna tågar in i Helms klyfta. Jag får alltid gåshud och kan inte låta bli att bli lite tårögd. Efter ikväll är jag jättesugen på ett Sagan om ringen maraton.

 
 
Ingen bild

Linn

11 december 2013 09:36

UNDERBART! Den ska vi se! Fint att höra att tempot var lite bättre i denna också då även jag älskade första filmen med fann den en smula seg mellan varven. Alver är definitivt ett efterlängtat inslag då de tillhör mina favoriter!

Hundar & Hårdrock

12 december 2013 13:37

Med några dagars funderande så är den här mycket bättre än första filmen. Dock stör det mig att mycket är påhittat och inte alls finns med i boken.

 
Ingen bild

the crazy pack

11 december 2013 17:07

Åååhhh! *avis* Hoppas kunna få barnvakt o komma loss nån gång i mellandagarna för att se den på bio. Första hbbitfilmen har vi bara sett på tvn. Surt när bor så långt från barnvakterna... :(

Hundar & Hårdrock

12 december 2013 13:39

Jag håller tummarna för att ni kommer iväg! Det är verkligen en biofilm. I mellandagarna kommer ju Hundraåringen också. Den verkar hysteriskt kul.

 
Ingen bild

Linn

12 december 2013 16:23

Hundraåringen är kanon i bokform, ska bli kul att se om den håller måttet som film! Tolkien började läsa som 10-åring och har haft alla böcker som en egen bibel ;) Jag ogillar starkt moment av hittepå som inte ursprungligen finns med i böckerna.... Men det låter toppen att den är bättre än den första!

Hundar & Hårdrock

15 december 2013 21:51

Ja, jag har lite svårt att se vad den sista filmen ska handla om? Bokmässigt så är ju boken typ slut nu. Men filmen var underhållande i alla fall och helt klart värd att se.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hundar & Hårdrock - 11 maj 2014 08:41


Äntligen var det dags! Och det var verkligen "worth waiting for" som det brukar heta. Hårdrockare, synthare och andra med god smak samlades under ett och samma tak. Förbandet vet jag inte vem som hade ansvar för, men den borde nog skaffa sig ett nytt...

Av Hundar & Hårdrock - 5 maj 2014 11:32

Med experimenterad korv tog vi oss an gårdagens kurser. Korven blev helt klart lite torrare av att ligga över natten,  inte tillräckligt för att kallas få trevlig, men när jag har möjlighet kommer jag att fortsätta göra så. Och det lär säkert fungera...

Av Hundar & Hårdrock - 3 maj 2014 21:43


Mycket hund blir det, men det är lite det jag gör just nu. Jobb och hund, men nästa vecka är det äntligen dags för Nine Inch Nails. Som jag längtar! Spinner vidare på belöningsgodis och testar ett tips jag fått om att hacka upp korven kvällen innan o...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 14:21

Det går åt mycket korv nu för tiden. Problemet är bara det att matte tycker att korv är så himla äckligt att ta i. Lika så köttbullar och diverse annat som lätt kan hackas i små bitar. Jag brukar själv säga att jag inte är lat utan bekväm och så även...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 00:05

De här soliga kurssöndagarna skämmer verkligen bort oss. Freestyle med Lystra på förmiddagen och hon var verkligen superduktig. Hon var lite förvirrad i början när vi övade kontakt och bytte mellan rena kontaktövningar och nosduttar för att sedan gå ...

Ovido - Quiz & Flashcards