houndsandhardrock

Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Hundar & Hårdrock - 8 juli 2013 22:57

För några år sedan satte jag upp som mål för mig själv att innan jag fyller 30 så ska jag ha en riktig semester. Det målet gick ju åt skogen typ redan förra sommaren och det var väl en rätt jobbig insikt när sommaren var över att det inte skulle leda till något mer än en timanställning. Igen. Sedan kom valet mellan buss och stålverk och det senare vann. Bättre lön, mer ledighet och lättare att planera. Tyvärr även mycket lättare att missa saker då det kan vara himla svårt att få ledigt. Den här ledigheten har i alla fall bestått av riktig sommar med minigolf, öl och räkor i hamnen, skön fika i den nya hundrastgården som hade invigning förra veckan och en galen shoppingspree. Lämnade dock en jättefin klänning kvar på stan som jag kanske måste åka tillbaks efter i morgon? Det här vädret gör mig alldeles lyrisk och det gör inte så mycket att man inte har semester när man får vara långledig, ytterligare ett skäl till att jag valde verket. Har fått höra vid tre olika tillfällen att jag är brun och det känns jättekul med tanke på att jag inte hunnit bada eller sola något alls sedan Sweden Rock.

                             

Ovido - Quiz & Flashcards