houndsandhardrock

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Hundar & Hårdrock - 10 augusti 2013 22:03

MÅSTE SES!

Av Hundar & Hårdrock - 10 augusti 2013 14:00

Så, vem vill läsa om svettig, jobbigt, träning? Själv blir jag sällan imponerad av folks träningsstatusar på fejjan. Om det inte handlar om hundträning vill säga. Sånt brukar kunna imponera på mig. Jag har i alla fall lyckats slämpa mig ut och "sprungit" hela tre gånger den här veckan. Fortsätter jag i den takten borde jag klara av Hundlöpet i september. Så varför tränar jag?

  • För att kunna vidhålla mina vanor utan att behöva gå upp fler storlekar än vad jag redan har gjort
  • För att jag vill ha en kropp som inte gör ont, med monotona arbeten som mina är den risken allt för stor
  • För att jag bli mer Stark och mindre Skör när jag tränar, känns det som i alla fall
  • Skulle jag råka minska någon storlek på kuppen så skulle jag inte bli sur för det

Nu är jag ju inte världsbäst på att träna, har aldrig varit och kommer nog aldrig bli, men det är bara passa på att köra medan viljan finns där. So here it goes!


Ovido - Quiz & Flashcards