houndsandhardrock

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Hundar & Hårdrock - 6 mars 2013 14:16

I morse när jag kom hem från jobbet la jag märke till att Tjejen inte gick att hitta. Min första reaktion var så klart att gå igenom skåp och garderober för att se om jag stängt in henne. Såndant händer lite nu och då med båda katterna. Hon gick inte att hitta någonstans och hon fanns varken under sängen eller soffan. Ut i trappen för att se om hon fanns där. Det gjorde hon inte heller så hon smet inte ut när jag tog ut hundarna. Ut och ropa lite på henne på gården, men inget svar. Skrev en lapp där jag informerade om att hon var försvunnen och bad om upplysningar och satte upp i trappen och la ut en av hundarnas filtar utanför porten. Hoppades att hon skulle vara hos en av grannarna och att någon skulle komma över med henne nu när det visste var hon hör hemma. Ingen hörde dock av sig och jag vaknade av att posten kom. Samma vända igen. Kolla igenom garderober, skåp, under sängen och soffan och i både kylen och frysen och tvättkorgen. Ingen katt. Gick en vända och ropade på henne. Hon vet vad hon heter och brukar ge någon form av bekräftelse när man ropar på henne. Gjorde en polisanmälan och gick och la mig igen. Inte för att jag kunde somna, men i alla fall. Så efter ett tag gick jag ut igen tillsammans med Lystra och tog ett varv runt huset. Började med att gå bort från vår bort mot de andra fyra. Det är tyst, men jag inbillar mig att jag hör henne. Lite som när man känner att mobilen ringer fast den inte gör det. Går runt vårt lilla berg som vi har på framsidan för att runda huset i en loop och sedan komma till baksida. När jag bara 10-15 meter från porten igen hör jag katt. Ropar igen och får svar. Varje gång jag ropar hennes namn svarar hon och det blir starkare och starkare och så möts vi vid porten. Hennes hjärta slog hårt och snabbt, men hon verkar inte skadad på något sätt. Hur länge hon har varit ute vet jag inte. Jag kom hem från jobbet vid fem och då måste hon ha varit ute i alla fall så minst nio timmar. När smet hon ut? Någon gång under kvällen i går. Om hon sedan blev utsläppt eller utslängd kommer jag väl aldrig få veta eftersom personen i fråga inte hörde av sig och berättade att den sett henne.

Ovido - Quiz & Flashcards