houndsandhardrock

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Hundar & Hårdrock - 8 mars 2013 12:19

Äntligen ska vi få gå på kurs igen. Som jag har längtat! Tre söndagar nu i mars ska Lystra och jag spendera våra eftermiddagar med att gå på klickerkurs. Vid första tillfället fokuseras det på att få en bra grund för att sedan vid nästa tillfälle lägga fokus på timing och sedan avslutas kursen med att förvandla våra nya kunskaper till nyttosaker i vardagen. Det ska bli så spännande att se vad Lystra tycker om kursen och klicker. Hon har ju bara tränats med mer traditionel belöning innan i form av godis och kel. Att jag kommer tycka om kursen tvivlar jag inte på. Kurserna vi gick för Caroline i höstas var superbra. Hon och jag har väldigt lika syn på hundar och hundträning. Något jag tror, helt fördomsfullt, att en kursledare på Brukshundklubben och jag inte skulle ha. Så här i efterhand har jag även fått reda på att Caroline var med i programmet Huset Fullt av Hundar och det måste jag ju förhöra henne om.

Ovido - Quiz & Flashcards