houndsandhardrock

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Still Life

Av Hundar & Hårdrock - 24 februari 2014 11:34

I går var det äntligen dags för lite äventyr. Det blev en tidig buss till huvudstaden där vi bänkades oss på första bästa öl-hak i väntan på att få bege oss till Tyrol. Med tre förband så det drag redan när vi kom dit strax efter att insläppet öppnat.  Svarttjern var först ut och de drog igång det hela med värdighet. Andra bandet ut var Inquisition som endast består av två bandmedlemmar. Helt klart oväntat, men de två gjorde minst lika mycket väsen av sig som svenska In Solitude som bestod av desto fler medlemmar och var det förband jag tyckte bäst om. Sedan var det dags för Behemoth att äntra sceenen och de levererade en spelning av klass. Den svar suverän från början till slut och en svår akt att följa. Stackars Cradle of Filth hade inte en chans efter det. Tåkigt nog gick mer än halva stället direkt efter Behemoth var klara och stackars Dani Cradle lyckades inte vända på det. Han gjorde säkert sitt bästa och hitsen lät som de skulle, men luften hade liksom gått ur stället vid det laget. Så tyvärr så kom de aldrig till sin rätt där. Resten av kvällen flöt på i godan ro med diverse krogbesök och vi kom med första bussen hem. By the way, behöver jag säga att ha-begäret efter dessa ljuslyktor från serien Still Life av Kosta Boda är enormt? Knappast.

 
 
Ann-Sofi Matsafari

Ann-Sofi Matsafari

5 mars 2014 20:30

Skittråkigt att jag missade den här spelningen,när man bor på landet som jag gör kommer man alltid på allt lite försent. Sist ja såg Behemoth var på Sweden rock för ett par år sedan, det var bra då.

http://www.matsafari.nu

Hundar & Hårdrock

10 mars 2014 15:01

Det va bra då och ännu bättre nu! \m/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hundar & Hårdrock - 11 maj 2014 08:41


Äntligen var det dags! Och det var verkligen "worth waiting for" som det brukar heta. Hårdrockare, synthare och andra med god smak samlades under ett och samma tak. Förbandet vet jag inte vem som hade ansvar för, men den borde nog skaffa sig ett nytt...

Av Hundar & Hårdrock - 5 maj 2014 11:32

Med experimenterad korv tog vi oss an gårdagens kurser. Korven blev helt klart lite torrare av att ligga över natten,  inte tillräckligt för att kallas få trevlig, men när jag har möjlighet kommer jag att fortsätta göra så. Och det lär säkert fungera...

Av Hundar & Hårdrock - 3 maj 2014 21:43


Mycket hund blir det, men det är lite det jag gör just nu. Jobb och hund, men nästa vecka är det äntligen dags för Nine Inch Nails. Som jag längtar! Spinner vidare på belöningsgodis och testar ett tips jag fått om att hacka upp korven kvällen innan o...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 14:21

Det går åt mycket korv nu för tiden. Problemet är bara det att matte tycker att korv är så himla äckligt att ta i. Lika så köttbullar och diverse annat som lätt kan hackas i små bitar. Jag brukar själv säga att jag inte är lat utan bekväm och så även...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 00:05

De här soliga kurssöndagarna skämmer verkligen bort oss. Freestyle med Lystra på förmiddagen och hon var verkligen superduktig. Hon var lite förvirrad i början när vi övade kontakt och bytte mellan rena kontaktövningar och nosduttar för att sedan gå ...

Ovido - Quiz & Flashcards