houndsandhardrock

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Hundar & Hårdrock - 27 mars 2014 13:55

Efter många om och men och mycket strul har jag äntligen fått tummen ur och kommit i gång med en validering. Många års arbetslivserfarenhet inom vården kombinerat med några terminer på sjuksköterskeprogrammet gör mig egentligen kvalificerad som undersköterska, men utan papper på det spelar det ingen roll i de sammanhang där kunskap behöver vara dokumenterad. Till exempel om man vill söka jobb eller löneförhandla. Så nu är tanken att jag ska få det jag kan på papper och när det är klart kommer jag kunna kalla mig för undersköterska. I dag blev jag klar med min första av tre kurser som planerats in innan sommaren. Det kändes toppen och nu är jag peppad som sjutton på det här! Vid den här tiden nästa år kommer jag att vara bussförare, undersköterska och förhoppningsvis även fast anställd. Nästa år är året då jag också ska ha semester, ftw!

Ovido - Quiz & Flashcards