houndsandhardrock

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Hundar & Hårdrock - 10 mars 2014 15:01

I veckan som var fick vi äran att vara hundvakt åt Lystras rasfrände och kompis Knott. Han blev lite fundersam när matte glömde att ta honom med sig när hon gick, men att undersöka kattor och leka med Lystra lockade mer än att så vid dörren. Kul att se hundarna leka så bra och intressant att se hur olika, men ändå lika de tu är.

Helgen har bjudit på aktivering både för matte och Lystra. Födelsedagsfest först. Jag blev bortskämd med massor av jättefina presenter och hela kvällen var superkul. Så där lagom att alla kan prata med alla och bara ha det trevligt. Av Ronjas husse fick jag presentkortet som hon vann när vi gick Skogsäventyret. Det är helt bestämt att Ronja flyttar och i veckan kommer hon även att byta ägare på papper.

Man skulle ju kunna tro att söndagen innebär tungt huvud, men det klarade jag mig i från och det var en pigg matte och en peppad Lystra som åkte på aktiveringskurs i toppenväder. Vi fick prova på lite olika varianter av sök. Först fick Lystra försöka hitta mig i skogen. Sedan fick hon försöka hitta två andra personer som gömde sig i skogen. Det var lite konstigt tyckte hon först, men löste sedan uppgiften galant. Spännande att se henne fundera över vad det var vi pysslade med (och lista ut det) samtidig som hon aldrig slutade röra sig.

Ovido - Quiz & Flashcards