houndsandhardrock

Alla inlägg under juni 2013

Av Hundar & Hårdrock - 10 juni 2013 13:15

Lystra har satt ut "Stör ej"-skylten typ delux. Fick släpa ut henne på riktigt igår när det var dags för en sista kiss. Hon är ju alltid trött på kvällen, men trodde nästan att jag skulle få bära ut henne då. Tror att hon med flit låter bli att dricka så hon ska slippa gå ut. Eller så är det bara för att hon inte orkar lämna sängen? Rocky protesterar inte. Han har kanske inte satt ut någon skylt, men han har fällt ut öronen istället och har bara rört sig från vardagsrummet till köket än så länge. Matte säger inte nej tack heller. Det passar alldeles utmärkt att inte göra någonting alls idag. Sitta hemma och smälta förra veckans äventyr, ladda inför nattjobb och vädret är på vår sida också. Inte sett solen på hela dagen. Kanske kan gå så långt som att gå och köpa något att äta på sin höjd.


Av Hundar & Hårdrock - 9 juni 2013 23:45

Hemkommen efter en helt grym festival. Vädret har varit helt underbart, människorna är alltid hur härliga som helst och musiken, musiken! Alla konserter har varit av superbra kvalitet. Så kul med festival där man kan hoppa lite från genre till genre. Under tiden har kattorna varit hemma med kattvakt som matat dem, som vanligt. Chica är nöjd över att vi är hemma igen, men gör ingen stor grej av det, medan Tjejen är som ett plåster. Jag har två nöjda hundar som tvärslocknade redan innan jag hunnit in i duschen. Tyvärr har gården de varit på i veckan numera två hönor mindre efter att Rocky släckte deras liv igår. Så nu ligger mördarhunden och fiser så det stinker ner hela lägenheten. Jag har tagit min tillflykt till köket och ett öppet fönster för att få lite frisk luft.

Av Hundar & Hårdrock - 4 juni 2013 01:17

Kattvakten har fått nyckel. Hundarna ska överlämnas imorgon. Jag har packat med mig på tok för mycket saker som vanligt. Man packar till väskan är full, det är reglerna. Allt från gummistövlar, raggsockor, och mössa till bikini och flippflopps. Biljetten behöver jag inte ansvara för som tur är. Är dock rädd för att jag kommer åka hemifrån med korven kvar i frysen. Sweden Rock here I come!!!

Såg för övrigt att Aftonbladet skaffat sig en ny bilaga. Hårdrock.

Av Hundar & Hårdrock - 3 juni 2013 10:28

http://buy.indiegamethemovie.com/

Tittade på den här underbart bra dokumentären igår om människor som brinner för det de gör och som gör sina drömmar. Jag både skrattade och grät. Fick ont i magen ibland, men facinerades hela tiden av deras enkla beslutsamhet. Det här är det jag vill göra, det finns inget annat. Inspirerande. Och utan att jag ens visste om det så tittade jag på en film som gjordes med hjälp av Kickstarter. Älsk på Kickstarter.

Av Hundar & Hårdrock - 2 juni 2013 01:10

Så har man varit på sin första officiella utställning förutom "Stora Stockholm". Träffade lite Cirnecofolk och fick klappa på några olika varianter av Cirneco, dock alla från samma "familj". Blivit hemligt förälskad i Lava och träffat på en gammal bekant som man bara inte kan låta bli att le när man träffar. Hon är verkligen en solstråle. Håller tummarna för att hennes Lizzy vinner imorgon. Men framförallt fått hänga lite med The Crazy Pack igen. Höjdpunkten på dagen för stackars Rocky och Lystra som inte fick följa med in på utställningen var äppel-leken tillsammans med Krypet. Den tyckte alla tre var jätterolig! Rocky och Lystra tackar så mycket för äpplet.

Ovido - Quiz & Flashcards