houndsandhardrock

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Hundar & Hårdrock - 9 januari 2013 14:31

Fick höra i natt att jag är djurplågare och att "man" inte ska ha hund om man inte tar hand om den ordentligt och lär den en massa saker. Att hundar behöver kunna sitt och ligg (och en massa annat) för att må bra och att det absolut inte är på sin plats att hunden (vi kan kalla henne för Lystra) får leka med mattes rosa fluffiga (och glittrande) tofflor. Det är inte alls ett bra sätt att ha hund på. Jag sa till personen i fråga att det ska  han fullkomligt skita i och sluta försöka bestämma över var mina hundar får vara och inte vara eller något annat som rör dem. Han visste dock bättre för han hade vuxit upp med polis- och Securitashundar och levt med dessa i över 20 år eller hur länge det nu var. Just där lyssnade jag inte så mycket på vad idioten sa för jag koncentrerade mig mest på att inte bli rabiat. Tog mina hundar och lämnade rummet och hörde nog hur han fortsatte att gå på om hundar, hunduppfostran och hundhållning. Annars kan man ju se det som en annan vän sa om Lystras lyckliga toffellekande bara någon dag innan:


Om matte stoppar fötterna i ett par hundleksaker får hon skylla sig själv när hunden biter och drar i hennes fötter.

Ovido - Quiz & Flashcards