houndsandhardrock

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Hon äter!

Av Hundar & Hårdrock - 27 januari 2013 12:14

I fredags var Tjejen på återbesök hos veterinären. Redan innan hon fick lämna blod konstaterade veterinären att det inte var en kraftfull katt. Pälsen hade knappt vuxit ut sedan sist, ett tecken på att all energi går åt till viktigare saker, plus att hennes kärl var så tunt. Resultatet av blodprover var inte vackerta. Sämre värden än sist vi var där. Så omedelbar höjning av dosen medicin. 2 tabletter om dagen ska hon ha från och med i fredags. Att hon åt hundmaten var ju inte så bra medan köttfärsen var okej att äta. Vi var dock överens om att i det här läget är det tacksamt bara att hon äter. Fick med mig ett smakriktfoder hem i både torrfoder- och blötform. Köpte också med mig helt vanlig lever till fröken. Ojoj, så god den är då! Försvinnande gott! Så det fick hon äta tillsammans med köttfärsen fram tills i dag då det nya fodret åkte fram. Började med torrfodret. Tjejen såg lite intresserad ut. Nosade lite och minsann det gick att äta. En stor skål har hon vräkt i sig nu. Torrfodret innehåller dock bagerimjöl rätt högt upp på listan av ingredienser och det är väl inget jag är direkt nöjd med eller tycker att den andra katten behöver äta, men det får bli ett senare problem. Hon äter!!

 
 
Ingen bild

the crazy pack

27 januari 2013 22:43

Åååh vad underbart! Så glad jag blir! Viktigast är ju att hon vill äta, sen får man väl se om man kan få in henne på rätt foder så småningom. Härligt Tjejen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hundar & Hårdrock - 11 maj 2014 08:41


Äntligen var det dags! Och det var verkligen "worth waiting for" som det brukar heta. Hårdrockare, synthare och andra med god smak samlades under ett och samma tak. Förbandet vet jag inte vem som hade ansvar för, men den borde nog skaffa sig ett nytt...

Av Hundar & Hårdrock - 5 maj 2014 11:32

Med experimenterad korv tog vi oss an gårdagens kurser. Korven blev helt klart lite torrare av att ligga över natten,  inte tillräckligt för att kallas få trevlig, men när jag har möjlighet kommer jag att fortsätta göra så. Och det lär säkert fungera...

Av Hundar & Hårdrock - 3 maj 2014 21:43


Mycket hund blir det, men det är lite det jag gör just nu. Jobb och hund, men nästa vecka är det äntligen dags för Nine Inch Nails. Som jag längtar! Spinner vidare på belöningsgodis och testar ett tips jag fått om att hacka upp korven kvällen innan o...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 14:21

Det går åt mycket korv nu för tiden. Problemet är bara det att matte tycker att korv är så himla äckligt att ta i. Lika så köttbullar och diverse annat som lätt kan hackas i små bitar. Jag brukar själv säga att jag inte är lat utan bekväm och så även...

Av Hundar & Hårdrock - 28 april 2014 00:05

De här soliga kurssöndagarna skämmer verkligen bort oss. Freestyle med Lystra på förmiddagen och hon var verkligen superduktig. Hon var lite förvirrad i början när vi övade kontakt och bytte mellan rena kontaktövningar och nosduttar för att sedan gå ...

Ovido - Quiz & Flashcards