houndsandhardrock

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Hundar & Hårdrock - 2 maj 2013 16:03

De är inte först och förmodligen inte sist heller. Både AC/DC och KISS har redan egna flipperspel. Till och med Guns N Roses var före, men Metallica är de senaste i Sterns Rock and Roll Collection. Både rena musik fans och flipper fantaster blev överlyckliga när man släppte nyheten om spelet. Gissar att de som både gillar Metallica och flipper fick någon form av multiorgasm. Limited Edition spelen var i alla fall slutsålda redan efter en timme på marknaden och nu efter cirka två veckor finns det i stort sätt inte ett enda spel att få tag på. Flipperspelskulturen är allt annat än död och den går tydligen mycket bra att kombinera ihop med hårdrocken. Att spela flipper är verkligen jättekul och ett mycket mer socialt spel än vad man kanske kan tro. Något som PAPA's pledge på KICKSTARTER visat. Jag är ju inte själv uppväxt i någon större flipperkultur, men minns mycket väl spelen som stod i videobutiken när man var yngre. Nog har man slängt i sin beskärda del av 5:or där för att sedan växa upp en aning, glömma bort och sedan återupptäcka tjusningen med flipperspel. Än så länge är det bara ett rent nöje och amatörsmässigt spelande från min sida. Jag har deltagit i några mindre lokala turneringar och kommit sist i alla, men det finns både SM, EM och VM i flipperspel. Får se om jag kommer mig för att anmäla mig till Stockholm Open eller om jag nöjer mig med att bara vara åskådare.

Ovido - Quiz & Flashcards