houndsandhardrock

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Hundar & Hårdrock - 13 maj 2013 10:06

Jag bara måste! Innan jag kokar över av irritation. Grrrrr...

När vi flyttade in här för snart tre år sedan var denna granne borta hela sommaren och märkte inte att vi flyttat in förrän i augusti, alltså cirka 3 månader senare. Första kommentaren jag fick var att de också väldigt gärna skulle vilja ha hund, men tyckte inte det var rätt att ha hund i lägenhet och att Rocky skällde. Där började det. Kakan fick somna in ungefär smatidigt och det vara bara grabbarna kvar. Framåt nyår var denne granne övertygad om att Wille inte tyckte om att vara ensam hemma. Han pep en massa sa hon. Nej, det är den lilla sa hon alltid när jag förklarade att det är nog Rocky hon hör? Nej, det var det inte det var den lilla och det var så synd om honom. Väldigt konstigt tyckte jag eftersom han aldrig sa flasklock förutom när han inte hängde med de andra hundarna när han var lös. På snövallarna utanför porten sattes det upp granris med fina rosetter på och texterna att det var fult med hundkiss. Bara utanför vår trapp. Sedan var det lugnt fram till sommaren igen. Då kom grannen ut i trappen och förklarade att hon hörde Rocky precis hela tiden. Jag fick också veta att hon varit instängd hemma i 5 veckor för att hon gjort sig illa, hm. Wille försvann, Floss var här en stund och sedan kom Lystra. Första gången hon var ensam hemma på riktigt en längre stund fick jag höra från grannen hur hon hade ylat hela tiden jag varit borta. Det var tyst när jag gick och tyst när jag kom hem, så hela tiden kan hon inte ha låtit i alla fall. Nästa gång jag lämnade henne bad jag en annan granne ringa om hon lät. Det gjorde den inte. Ett år med lugn och ro har vi fått. Tills i går. Då var det återigen dags att öppna dörren och sticka ut huvudet i trappen. Gräsmattan utanför våran port är död för att mina hundar kissar på den och man får inte rasta hundar i bostadsområdet. Det finns papper på det som jag kan få läsa om jag inte tror på det. För det har jag väl aldrig läst? Sa bara att hon kunde behålla sitt papper och att jag skulle hälsa hundarna att de inte får kissa på gräsmattan. 

Jag är så sjukt less på denna granne. Kan de inte bara ta sitt pick och pack och ta in på ett hem? Suck. 

Ovido - Quiz & Flashcards