houndsandhardrock

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Hundar & Hårdrock - 11 maj 2013 17:40

Ojojoj, vilken grej! Vilken grej! Jag var tvungen att nypa mig själv hårt i armen bara  för att se om jag inte drömde ändå. Och nej, det gjorde jag inte! Tack så jättemycket, Arla. Äntligen kan man göra mjukglass hemma. Det är ju nästan för bra för att vara sant, med risk för att figuren kommer bli som glassen, för tyvärr så är det ju inte så himla nyttigt och jag känner att jag kan behöva många sånna där paket i sommar. Så det är risk för att det kommer att bli en himla massa springandes fram över nu, jobbigt, men vad gör man inte för att göra plats för så mycket glass som möjligt. Jag har inte hunnit prova ännu, men jag hoppas verkligen att det är lika gott i verkligheten som det är i min fantasi. Åh, vad jag längtar till nästa tur till affären nu!

Av Hundar & Hårdrock - 11 maj 2013 01:09

Denna mycket efterlängtade dag började med fint väder och en liten biltur till Heron City. Värmde upp med lite flipperspelande innan kvällens första premiär - Star Trek Into Darkness. Ojojoj, säger jag bara. Som jag väntat. Flera år. Och filmen levererade, ordentligt, som i stort sätt allt J.J Abrams har ett finger med i gör. Den killen kan lite skit! Jag var helt salig när jag lämnade salongen. Hann med lite mer flipprande innan nästa premiär - Evil Dead. Bruce   Campell är lite av en husgud här hemma. Hans filmer är verkligen something else! Snubben går verkligen helhjärtat in för det han gör och han har en självdistans som är svår att slå. David Hasselhoff är i närheten, men är ändå långt ifrån att slå Bruce. Evil Dead var helt underbar. Groovy! Så var även killen som satt bredvid mig under filmen. Han var väl i 20-års ålderna och bra mycket större än mig. Såg hur snäll som helst ut. Han satt med händerna för öronen och kröp ihop i stolen. Tack för din inlevelse och ditt engagemang! Han satt i alla fall kvar hela filmen. Det var mer än vad många av de yngre tjejerna i publiken gjorde. Så inte nog med att filmen bidrog med helt underbar, twisted, splatterunderhållning publiken hjälpte till de med. Båda filmerna får helt klart toppbetyg och för övrigt har jag levt på popcorn och cola hela dagen.

"The Evil Dead fans are very loyal and opinionated, which we love. They are like a very tough girlfriend who you have to treat very well."


Ovido - Quiz & Flashcards