houndsandhardrock

Alla inlägg den 7 september 2013

Av Hundar & Hårdrock - 7 september 2013 12:00

Med fickorna fulla av blodpudding åkte Lystra och jag ut till kursen i lånad bil. Tack så mycket för lånet! Förra gången hade vi torkad leverpastej och det var första och sista gången. För fy så hemskt det luktade medan pastejen torkade i ugnen. Som tur är verkad Lystra uppskatta blodpuddingen mycket mer i alla fall. Första vändan runt burkarna där endast en av dem innehöll kantarell fick jag kockrena nosningar, men så fort hon blev belönad så avtog luktandet och hon övergick till att dutta istället. Hann även med en och annan krafsning och på slutet blev det något sitt också. De sista vändorna fick hon gå direkt på den burk som innehöll kantarell och när jag fick ett sniff blev det massor med beröm och sedan slutade vi direkt. Hann göra så ett par gånger innan det var dags att gå hem. Måste försöka få bort hennes duttande och förklara för henne att hon ska nosa. Lystra tyckte i alla fall att det var superkul den här gången och var väldigt arbetsvillig runt burkarna. Matte måste bara bli snabbare och smartare när det kommer till att belöna rätt. Vet inte riktigt vad jag hade tänkt mig från början, men det här var mycket svårare än jag väntade mig. En riktig utmaning!

Ovido - Quiz & Flashcards