houndsandhardrock

Alla inlägg den 9 september 2013

Av Hundar & Hårdrock - 9 september 2013 14:02

Sagt och gjort så bytte jag hund till gårdagens kurs och det behövdes verkligen efter Rockys lilla tilltag under natten medan matte var borta. Genom kattluckan till toaletten hade han släpat ut morgonrocken plus handduk som hängt på dörren innaför. Samt en stor kasse som var fylld med diverse filtar. Inget nytt utan saker som varit där inne i flera veckor. Ja, år till och med om man tänker på morgonrocken. Kattluckan var puts väck, så klart. Först tänkte jag inte alls åka på kursen utan snarare åka rätt ut i skogen och släppa ut honom där och sedan bara vända och åka hem. Det gjorde jag så klart inte utan vi tog oss i väg på kursen, ännu en gång i lånad bil. Tack så mycket för lånet! Och det var så rätt beslut att ta med Rocky. Kursen kändes mer harmonisk och vi behövde verkligen det här. Medan vi höll på och jobbade på vår kontakt så slog det mig att det kanske är Rocky jag ska försöka mig på lite rallylydnad med och inte Lystra? Direkt efter den här kursen kommer Rockys klicker kurs att dra igång och efter det ska jag nog ta en seriös funderare på om inte Rocky och jag ska sikta på rallyn. Frågan blir då vad jag ska göra med Lystra istället? Jag har ju tvivlat på om rallyn verkligen är möjligt att genomföra fullt ut med henne då hon verkligen inte har fallenhet för att ligga på kommando. Att sedan ligga ner utan filt? Ute? 

Ovido - Quiz & Flashcards